Pagina's

10 mrt 2014

Voorjaarschoonmaak: hoe staat het er voor?

Vorige week schreef ik een bericht over de enorme chaos in ons huis. Misschien denk je dat ik als een gek alles heb opgeruimd en dat alles nu blinkt en heerlijk ruikt. Ik zal je gelijk uit die droom halen... Niets is minder waar!
 
Met een lieve kleine meid van 6 maanden, elke dag een half uur lopen, twee dagen werken, minimaal 1 avond lessen voorbereiden, 1 dagdeel nakijken, 2 avonden sporten en zo nog wat dingen, blijft er niet zo heel veel tijd over om iets extra aan te pakken. Toch is het nog steeds mijn doel om eind maart zo veel mogelijk opgeruimd te hebben. En laat ik je eens wat vertellen... de studeerkamer en de badkamer had ik nog niet eens laten zien!
 
Inmiddels ben ik wel zo ver dat we (mijn man en ik) er voor zorgen dat het aanrecht elke dag zo netjes mogelijk is. Dat wil zeggen: de vaat weggewerkt, doekje over het aanrecht en alle overbodige spullen weg. Dit lukt aardig. Echt schoon en blinkend is het aanrecht niet, maar minstens één keer per dag is het wel netjes en opgeruimd.


De trap voor en na... Als er nu iets op de trap ligt, dan neem ik het de eerstvolgende keer dat ik naar boven moet gelijk mee. Er staat dus af en toe wel wat, maar dat is ook steeds weer opgeruimd. Best effectief, al zeg ik het zelf!
Ook boven heb ik al behoorlijk wat opgeruimd. Echt te zien is het nog niet, maar er zijn twee tassen met kleding aan de weg gezet (voor het goede doel).


















En dan de is de dump-hier-je-troep-maar-stoel ook nog eens veranderd in een... kinderstoel! Nog even een zitverkleiner kopen en de kleine meid kan er in!
 
Naast deze kleine opruimklusjes, ben ik steeds dingen van de grotere "chaos-plekken" op te ruimen. Als ik bijvoorbeeld is tegenkom in de kelderkast wat daar niet hoort, dan pak ik het en zet het op de juiste plaats. Dingen van Mieke die op de studeerkamer liggen gaan naar haar kamertje, enz. Op die manier wordt de enorme chaos een chaos die ik weer een beetje kan overzien. 

Nog 3 weken te gaan om mijn doel te halen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten