Pagina's

24 mrt 2014

Vlaggenlijn en lakentje

Een paar weken geleden werd er in de familie een gezond jongetje geboren. Tijd om weer iets zelf te maken!
Ik maakte een vlaggenlijn met de naam van de nieuwe wereldburger erop. Voordat de vlaggetjes genaaid en gekeerd zijn, heeft mijn moeder de letters op de stof geborduurd. Via via hoorde ik dat de kamer van Milan is ingericht met spullen van de Lief!/Stoer!-collectie. Na wat googlen zag ik dat de kleuren blauw en rood centraal staan en dat er veel ruitjes gebruikt worden. De lijn bleek perfect te passen bij het kamertje en heeft een tijdje in de woonkamer gehangen.
 Alles is zelfgemaakt, tot de rode lijn aan toe. Ik gebruik liever geen biaisband voor de lijn, zoals vaak wordt gedaan, maar ik meet/knip/strijk zelf biaisband van stof. Dit 'draagt' veel beter. Het is wel véél werk!
De lijn heeft ongeveer een totale lengte van 3 meter en is geschikt om voor een keukenraam of een raam in de woonkamer te hangen. Onze geboortelijn heeft wel 6 maanden gehangen!
Ik maakte ook nog een lakentje in bijpassende stijl. Mijn moeder heeft weer de naam op het lakentje geborduurd. We hebben nog een stuk extra stof aan het lakentje gemaakt zodat het weer in de Stoer!-stijl past.

Wat geeft het toch een voldaan gevoel als er weer een cadeau af is! Hopelijk zijn de mensen die een zelfgemaakt cadeau van ons gehad hebben er ook erg blij mee! Ik heb deze maand ook nog een nichtje gekregen. Met het showen van dat cadeau wacht ik nog even totdat het cadeau op de plaats van bestemming (Zuid-Afrika) is gearriveerd. Maar één ding kan ik alvast wel verklappen: het cadeautje vond ik zó mooi, dat ik het bijna zelf wilde houden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten