Pagina's

7 nov 2013

Granny Square deken

Al voordat ik zwanger was, vorig jaar november, begon ik met het haken van granny squares. Ik begon met de kleuren "craie" (gebroken wit) en "perle" (zand) van Phil Coton3 granny squares te haken. In de hoop ooit nog een kleurtje toe te kunnen voegen wanneer ik zwanger zou zijn van onze eerste.
 
Toen ik zo'n 30 squares had gehaakt, was ik zwanger én vreselijk misselijk. Voor mijn gevoel versterkte het haken de misselijkheid. Misschien slaat dat wel nergens op, maar ik heb de eerste 20 weken van mijn zwangerschap niet meer gehaakt... Daarna heb ik de draad (letterlijk) weer opgepakt. Elke keer als ik een square af had, stopte ik deze in een tasje van Noppies :-)
Inmiddels is Mieke ruim 7 weken oud en e-i-n-d-e-l-i-j-k heb ik 150 granny squares gehaakt...  
 Ik had alleen de draadjes nog niet afgehecht. Dat betekent dat ik nu ruim 300 draden af moet hechten. Om dit in een rap tempo te doen, heb ik met mezelf afgesproken dat ik dat voor volgende week zaterdag af wil hebben... Hopelijk gaat dat lukken.

 Nu ben ik dus hard bezig met het afhechten van draadjes...
Inmiddels heb ik er 20 gedaan, nu de andere 130 nog! Daarna moet ik natuurlijk alles nog aan elkaar haken. Heeft iemand een goede tip hoe je dat het best kan doen?

2 opmerkingen:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=5_cOjdHowdg

    http://www.blijmetdraadjes.nl/aan-elkaar-naaien-of-haken-van-granny-squares/

    Voor het aan elkaar haken/naaien!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes!! ben heel benieuwd naar het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen