Pagina's

30 okt 2013

Zelfgemaakte hoezen voor het aankleedkussen

Het maken van hoezen voor het aankleedkussen kan heel simpel zijn. Ik wilde mooie, dikke 'hoezen' maken die ik er zelf omheen kan vouwen. Dus zonder elastiek, maar gewoon recht toe, recht aan...Het enige waar je op moet letten is dat je een lap stof neemt die zo groot is dat het aan alle kanten ruim over het aankleedkussen valt.
 
Ik heb simpelweg biaisband om een lap stof genaaid en ik heb een prachtig aankleedkussen. Wel heb ik gekozen voor kwaliteitsstof: wafeltjesstof met badstof aan de achterkant.
 
De commode met natuurlijk alle soorten zwitsal op het wandrekje er boven. Het wandrekje bestond alleen uit het 'u-gedeelte' om het maar even zo te noemen. De plank met de haakjes die we daar onder hebben bevestigd was ons eigen idee. 
Op het aankleedkussen leg ik altijd een hoes en een hydrofielluier. En zie je op de foto's hoe mooi de 'hoes' sluit om het aankleedkussen?
En dit zijn dan de kleuren van de babykamer: gebroken wit, lichtroze en een wat donkerder roze. Eerst wilde ik een heel andere kleur op de babykamer omdat ik liever geen 'standaardroze' wilde, maar dat bleek niet zo'n succes. Ik had alleen een paar bolletjes katoen en een potje verf in die kleur. Stofjes waren niet te vinden. Daarom besloot ik mijn ideeën om te gooien. Kijk... roze is dan misschien standaard, maar bijna alles op de babykamer heb ik zelf gemaakt: lakentjes, aankleedkussenhoezen, kruikzakken, geschilderde stoeltjes, badcapes, een luierzakje en een verschoningsmatje, etc.! Dus standaard is mijn babyuitzet zeker niet! 
 
In totaal heb ik drie hoezen gemaakt. Wat aan de krappe kant merk ik al :-)
 
Verder heb ik ook nog wat zandkleurige stofjes gebruikt. Ik wilde niet alles in het roze maken. Want stel dat er ooit nog een keer een jochie bij komt...dan wil ik nog wel e.e.a. kunnen gebruiken.
 
Volgende week ga ik weer zelf slabben maken, maar dan een versie waar badstof aan de voorkant zit en een leuk stofje aan de achterkant. Ik heb nog een leuke rode handdoek liggen en nog een handdoek in gebroken wit, dus nu nog leuke stofjes kopen op de KreaDoe en dan kan ik hopelijk volgende week al wat laten zien!

2 opmerkingen:

  1. hey leuk die hoes! ik heb dit weekend tshirts 'geflockt' :-)
    moet je ook eens proberen, heel simpel! gewoon in bv veritas flockstof kopen, tekening uitknippen, op een tshirt leggen of iets anders stoffig, erover strijken en klaar!
    ik denk dat ik ook blog ga beginnen en dan zal ik er een foto opzetten.
    Groetjes Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. et voila mijn blog voor als je die tshirts eens wil zien: http://veronkiedw.blogspot.be/

      Verwijderen