Pagina's

16 okt 2013

Verschoningsmatje & luierzakje

Eindelijk kan ik iedereen laten zien wat mijn moeder en ik gemaakt hebben voor mijn kleine meisje! Als eerste laat ik jullie een verschoningsmatje en een luierzakje zien.

De patronen heb ik van de volgende sites:
* luierzakje: http://madamezsazsa.blogspot.nl/2009/08/het-luierzakje-revisited-en-win.html
* verschoningsmatje: http://bykris.blogspot.nl/2011/05/tutorial-verschoningsmat.html


Het luierzakje heb ik precies nagemaakt volgens het patroon van Madame Zsazsa. De binnenkant is gemaakt van tafelzeil wat ik bij de Blokker heb gekocht. Uit een stukje van 50 centimeter, waar ik slechts 3,75 voor heb betaald, kan ik wel 5 binnenkantjes maken! De buitenkant van het luierzakje is van een restje stof van de vlaggenlijn die ik jullie in mijn vorige berichtje liet zien! De kleuren van het luierzakje zijn niet de kleuren van de babykamer én ze passen ook niet zo heel goed bij het verschoningsmatje. Maar ach, stof weggooien is toch zonde!?
 
Het verschoningsmatje heb ik wat aangepast. Ik heb wel dezelfde maten genomen, maar vond het 'hoofdgedeelte' van het patroon van Kris persoonlijk niet zo mooi. De achterkant is van dezelfde kleur roze als de 3 roze vakjes op de voorkant. In deze vakjes kan je eventueel een paar luiers stoppen of een extra setje kleding. De lichte kleur roze van het verschoningsmatje, is één van de kleuren op de babykamer. Het is heel lichtroze. De wafeltjesstof is lekker dik en is voorzien van een laagje badstof aan de achterkant. Om het matje extra zacht te maken heb ik er een laagje wattine/fiberfill tussen gedaan. Gekocht bij de Action en ideaal voor naaiprojectjes!
 
Benieuwd naar meer naaiprojectjes? Binnenkort hoop ik nog meer ideeën met jullie te delen!

5 opmerkingen:

  1. heel leuk gedaan! is wel een gedacht dat ik het zelf ook eens maak want ik sleur alles in een grote zak mee en is niet zo handig als je snel iets moeten zoeken! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is absoluut niet moeilijk om te maken! Ik zou zeggen: waag een poging! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie dat je fiberfill hebt gekocht bij de action? Ik wist niet dat ze dat verkochten? Bij de hobbyspullen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt misschien een beetje gek, maar ik heb wasemkapfilters gekocht bij de action. Die filters zijn gemaakt van hetzelfde spul en zijn ongeveer een centimeter dik... Ideaal voor naaiprojectjes!

      Verwijderen
    2. een wss idiote vraag zenne, maar wasemkapfilters is dat hetzelfde als dampkapfilters? die gebruik ik, ook van action trouwens, voor tassen ed indd ideaal voor naaiprojectjes! maar een verzorgingsmatje ga je toch wel eens moeten wassen en vraag me af of die in het wasmachien mogen/kunnen...

      Verwijderen