Pagina's

26 jun 2012

Zieke Yucka

Onze lieve Yuck moest afgelopen dinsdag plotseling worden geopereerd. Baarmoederontsteking in een ver stadium.

De lieverd was al een paar dagen erg sloom en at slecht: ze was gewoon niet fit! Maar ja, gelijk naar de dierenarts rennen vond ik ook zo wat. Yucka is best vaak ziekzwakmisselijk, dus ik wilde het eerst even aankijken.

Dinsdag liep er opeens allemaal pus en bloed uit haar 'dingetje'. Ach, toen wist ik genoeg. Gelijk de dierenarts gebeld, moest een uur daarna komen en ja hoor... 40 graden koorts en ze zagen gelijk wat er aan de hand was. Ik had me er al op voorbereid dat het baarmoederontsteking was. Yucka moest gelijk blijven, werd gecontroleerd en niet lang daarna lag ze op de operatietafel.

De dierenarts had ons al gewaarschuwd dat het een duur grapje zou worden. En dat was het. 548 euro lichter, maar met een o zo goed gevoel van binnen mocht ik Yucka 's avonds weer meenemen. Ik was ontzettend dankbaar dat ze nog leefde.

Nu, een week later, gaat het weer goed met haar. Rennen, springen en spelen is er nog niet bij, maar je ziet de verbetering aan alles: ze eet zoals ze in jaren niet heeft gedaan, haar vacht glanst weer en het voornaamste is dat ze weer vrolijk is. Ze komt weer uit haar mandje als we thuiskomen, ze kwispelt weer en als ze je komt verwelkomen, dan heeft ze weer een knuffel of iets anders in haar bek!

En kijkt toch eens hoe ze geniet van alle extra aandacht!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten