Pagina's

2 jun 2012

Juni: de maand van de Veggie Challenge!

Ik houd wel van uitdagingen! En helemaal als ze goed zijn voor het milieu en als ze mij aan het nadenken zetten...

Begin mei las ik een interessant bericht van MamaNatuurlijk. In dit bericht schreef ze dat ze mee wilde doen aan de Veggie Challenge. Na een kijkje op de site heb ik besloten mee te doen. We eten al regelmatig vegetarisch, hoewel dit voor manlief moeilijker is dan voor mij. Als echte vleeseter vindt hij toch dat ik wat te ver ga en naar zijn mening zijn we toch echt wel meer geld kwijt voor de boodschappen. Ik voel me echter fijn bij deze uitdaging en als manlief zijn bekertje melk niet één dag per week kan laten staan, dan is dat aan hem: ik eet deze maand 3 dagen per week vegetarisch en 1 dag per week alleen maar plantaardige producten. En wat de avondmaaltijd betreft: daar ontkomt hij niet aan, want ik kook eigenlijk altijd.

Vooral die ene dag alleen maar plantaardige producten gebruiken zal lastig worden! Ik ben helemaal gewend aan een beker melk tussen de middag, een laagje BlueBand Goede Start op mijn boterham en een eitje bij de sla van de scharrelkipjes van mijn vader is ook niet te versmaden... Gelukkig zijn er zat andere mogelijkheden: er ligt nog pompoensoep in de vriezer. Een lekkere boterham uit de broodrooster erbij en het avondeten is geregeld. Bovendien bestaat er Alpro soja boter (100% plantaardig en wel dubbel zo duur als de 'gewone' boter volgens manlief) dus ook dat hoef ik niet te missen. Melk wordt vervangen door verse jus d'orange en voor de rest is het gewoon even opletten dat ik niet iets pak waar dierlijke producten in verwerkt zijn...

Eigenlijk ga ik er vanuit dat het allemaal wel mee gaat vallen. Toch hoop ik dat deze uitdaging me aan het denken zet en dat ik voortaan zonder moeite iets kan laten staan wat eerst heel normaal voor me was. Het zou helemaal mooi zijn als er nog meer mensen zijn die deze uitdaging aan willen gaan. Je kunt je nog aanmelden voor de maand juli op www.veggiechallenge.nl!

En als er nog mensen zijn die een leuk/lekker recept hebben? Ik houd me aanbevolen!

Ps. Aanstaande dinsdag ga ik linzensoep maken. Voor het eerst. Ik ben benieuwd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten