Pagina's

4 jun 2012

Heimwee

Het heimwee waar ik het nu over heb is niet een verlangen naar thuis, naar je eigen plekje en je eigen spullen... Ook daar heb ik helaas last van. Hoe jong of hoe oud je ook ben, heimwee overkomt je. Je kunt er weinig aan doen en het is absoluut niet noodzakelijk om je ervoor te schamen...

Nee, het heimwee waar ik het nu over hem is een prettig en een onprettig gevoel tegelijk. Na een paar maanden in Nederland, mis ik Frankijk. En als ik dan een tijdschrift koop over Frankrijk (Leven in Frankrijk of En France), dan voel ik een soort heimwee... Aan de ene kant een prettig gevoel omdat ik geniet van wat ik lees en door het lezen waan ik me in Frankrijk. Aan de andere kant een onprettig gevoel omdat het allemaal niet echt is...

Dit overkwam mij ook vandaag. Ik kocht een tijdschrift over Frankrijk, zat genietend te lezen en stuitte op het volgende plaatje...


Als ik dit zie, dan waan ik me voor een klein moment in Zuid-Frankrijk. Dan geniet ik van alle mooie vakantieherinneringen en ik bedenk wat ik de eerstvolgende vakantie naar Frankrijk allemaal wil gaan doen...

1. Fête de la lavende bijwonen
2. Arles bezoeken
3 Aix-en-Provence bezoeken
4. Zeekanoën
5. Mountainbiken op Île de Porquerolles
6. Veel Frans praten
7. Zeker 1 keer in de week naar 'le marché provençal' gaan
8. Marseillezeep kopen
9. Genieten van de mediterraanse sfeer
10. Genieten van het prachtige weer, de prachtige natuur

En zo kan ik de lijst nog veel langer maken...

Heerlijk om op deze manier alvast in vakantiestemming te komen! Alleen duurt het nog zo lang! En helaas moet ik eerst denken aan: AFSTUDEREN!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten