Pagina's

12 jun 2012

VeggieChallenge: hoe gaat het?

Mijn uitdaging was om vier weken lang, elke week 3 dagen vegetarisch en 1 dag plantaardig te eten. Ik verwachtte dat het me niet zwaar zou vallen en dat is tot op zekere hoogte ook zo. Drie keer vegetarisch eten in de week: geen probleem! Ik heb tot nu toe (zondag, maandag, dinsdagmorgen) nog geen vlees gegeten en ik mis het ook niet echt. Dinsdag had ik gebombardeerd tot "plantaardige dag". Vorige week was het redelijk gegaan, maar het viel me gewoon zwaar. Ik kreeg opeens trek in dingen waar ik anders niets om geef: melk, een gekookt eitje, enz. Ook vleeswaren voor op brood werden opeens aantrekkelijk en ga zo maar door...

Het vervelende is dat het mijn dag een beetje ging beheersen. Gisteravond keek ik al op tegen vandaag en het eerste wat ik vanmorgen tegen mijn man zei was: "Je hebt toch geen boter op je brood gedaan?". Kortom, dat plantaardige gedoe ging me een beetje tegenstaan. Nu is het niet zo dat ik het verkeerd vind of dat ik het niet lekker vind. In tegendeel... Het nadeel is dat ik een hele dag niets van vlees, zuivel, eieren enz. mocht nemen.

Nog geen kwartier geleden heb ik besloten om mijn VeggieChallenge aan te passen. In plaats van 3 dagen in de week vegetarisch en 1 dag in de week plantaardig, heb ik er 4 dagen in de week vegetarisch eten van gemaakt. Dit is meer dan we gewend zijn, dus ook dat zal nog steeds een uitdaging zijn!

Ik heb gelukkig niet het gevoel dat ik mijn uitdaging niet heb gehaald. Juist wél! In plaats van gewone boter staat er Alpro Soya in de koelkast en in plaats van melk drink ik Alpro Soya rode vruchten of gele vruchten.Over de hele week gezien, neem ik minder dierlijke producten dan eerst. En daar ben ik trots op!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten