Pagina's

1 sep 2012

Wat zijn mijn plannen?

Nu de studie is afgerond - ik heb vandaag mijn afstudeerverklaring ontvangen - heb ik iets meer tijd voor mezelf, of, beter gezegd, voor het huishouden!
 
Bijna twee jaar lang is het huis niet echt gesopt! Ik durf het haast niet te zeggen... Maar het is zo. Dingen die niet helemaal goed gaan, daar kan je verandering in aanbrengen en dat ga ik dan ook doen. Ik stel geen deadlines, ik zie wel wanneer ik het huis van de zolder tot de benedenverdieping heb schoongemaakt!
 
Verder heb ik ontzettend veel zin om weer te koken! Ik ga proberen elke week in ieder geval één nieuw recept uit te proberen en zal dit ook af en toe met jullie delen. Aan het uitproberen van deze recepten zit één voorwaarde: het mogen géén maaltijden of lekkernijen uit pakjes en/of zakjes zijn.
 
Naast het huishouden en het kokkerellen, zijn we bezig met het opknappen van de tuin. Nou ja, wij... we zijn op zoek naar een hovenier die onze plannen uit wil voeren. Het kost wel een aardige duit, maar dan heb je ook wat! Het is de bedoeling dat de hovenier plantenbakken maakt, bestrating aanlegt en een mooi grasmatje maakt... De inrichting en het beplanten doe ik dan zelf.
 
Deze week zijn we weer aan de slag gegaan op school! Ongeveer 130 pubers gingen aan mijn neus voorbij. Omdat nog niet alle leerlingen mij kennen, zijn er toch nog wat kwajongens die even willen testen waar mijn grenzen liggen en als ze er dan achter komen dat die grenzen niet overtreden kunnen worden, zijn het opeens best aardige kereltjes. Nu even de tijd om weer bij te komen van alle heisa.
 
Rust en regelmaat na de vakantie waardeer ik toch altijd wel weer, aan de andere kant mis ik de vakantie nu al!
 
Hebben jullie trouwens gezien dat de pepernoten al weer in de winkels liggen? Ik vind ze heerlijk, maar pas als het écht winter is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten