Pagina's

14 mei 2012

Smoothie sinaasappel-banaan

Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een prins... Zoiets was het toch? Ik ben er niet zo goed in: ontbijten doe ik liever niet, lunchen ook liever niet en als ik dan wat eet, is het niet heel veel en warm eten, tja, daar houd ik van! Dus dan eet ik als een keizer.

Om 's morgens toch iets binnen te krijgen, neem ik vaak wat yoghurt met vers fruit, yoghurt met zelfgemaakte jam of een smoothie.

Vanmorgen heb ik een smoothie gemaakt van:
250 ml yoghurt
100 ml sinaasappelsap (kan vers of uit een pak)
1 banaan

Alles in de blender, even aanzetten en... klaar!
Om een smoothie voedzamer te maken, doe ik er vaak biologische havervlokken door. Deze worden in de blender fijngemalen tot kleine vezels en het smaakt er zeker niet minder door! De sinaasappelsap zorgt ervoor dat de smoothie niet te dik is zodat je het goed kunt drinken.

Daarnaast is het makkelijk om te variëren: een kiwi of aardbeien in plaats van een banaan, citroensap of grapefruitsap in plaats van sinaasappelsap en ga zo maar door...

Op deze manier krijg ik 's morgens toch wat binnen. Geen keizerlijke maaltijd, maar beter wat dan niets!

- Ik heb helaas geen foto gemaakt van de smoothie! -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten