Pagina's

1 mei 2012

Een geweldige vondst...

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo'n fan van Koninginnedag. Waarschijnlijk is dat gevoel vroeger ontstaan toen we op de basisschool een verplichte spelletjesmorgen hadden. Voor de meeste kinderen was dat een waar feest, ik hield er niet zo van...

Mijn man is juist dol op deze dag. Vroeger ging hij op de rommelmarkt staan en haalde ieder jaar een leuk zakcentje op. Ook de dit jaar is hij weer met boeken en tijdschriften op de rommelmarkt gaan staan. Ook dat leverde een leuk zakcentje op: bijna 500 euro netto opbrengst! Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn, zoveel extra geld, maar aan de andere kant vond ik het best jammer dat we niet heerlijk een eind konden wandelen met de honden bijvoorbeeld. Het was zulk heerlijk weer!

Dat wandelen zat er dus niet in, vandaar dat ik ook maar even naar de rommelmarkt ben gegaan. Ik zal er nooit echt dol op zijn: al die duwende en trekkende mensen en eigenlijk geen spullen die ik leuk vind (er zitten voornamelijk kinderen met oud speelgoed). Rond een uur of half 3, ging ik weer naar huis. De rommelmarkt duurde tot een uur of 4. Een aantal mensen begonnen al met opruimen... Opeens zag ik dat mensen de stoeltjes waar ze op zaten ook bij de spullen gingen zetten. Twee hele schattige, kleine maar toch stevige stoeltjes. Ik vroeg hoeveel ze ervoor vroegen: 4 euro! Voor 3,50 euro heb ik ze uiteindelijk allebei meegenomen.

Als ik tijd heb ga ik ze opschuren en mooi crème of zandkleurig (joas white) schilderen. Mijn eerste 'opknapprojectje' waar ik heel veel zin in heb!

Een foto van de stoeltjes volgt nog...

2 opmerkingen:

  1. Jeetje zeg 500 euro! Dat is zeker de moeite waard. Ik ben dol op Koninginnedag en heb er dit jaar ook weer een heleboel mooie spulletjes vandaan. Wij gaan heel erg vroeg zodat het nog niet zo druk is want daar hou ik ook niet van.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 500 euro is zeker de moeite waard! Mijn man is wel het hele jaar door bezig om spullen te verzamelen, gewoon omdat hij het zo leuk vindt...
      Het vinden van mooie spulletjes op Koninginnedag vond ik ook erg leuk achteraf!

      Verwijderen