Pagina's

18 mrt 2012

Huisje, boompje, beestje...

Voor veel mensen roept deze titel misschien een gevoel van 'saaiheid' op. Voor mij is het absoluut geen saaiheid, maar iets waar ik enorm van geniet.

In december 2009 hebben Gert-Jan en ik ons huis gekocht. Gert-Jan wilde graag in Amersfoort blijven en mij maakte het niet zoveel uit. Wel wilde ik in een rustige buurt wonen en niet midden in het centrum. Weken hebben we gezocht en gekeken op funda.nl en uiteindelijk hebben we een willekeurige top 5 gemaakt van huizen die we wilden bekijken. Ik was vooraf het meest gecharmeerd van huis nummer 5 op de lijst. Nummer 1 t/m 4 vielen al snel af. Of het huis was te klein, of de locatie was niet goed of er moest teveel aan gebeuren... Toen we door huis nummer 5 liepen kon ik mijn enthousiasme niet bedwingen: ik was er weg van. De ruimte, het licht, de open woonruimte beneden... Uiteindelijk is het ons huis geworden. En ook al is het niet het mooiste huis van de buitenkant, het is ons paleisje!

Deze foto van de voorkant van ons huis stond op de site Funda.nl


Inmiddels wonen we al bijna anderhalf jaar met veel plezier in ons huis. Er is veel veranderd, dat hoop ik in een ander bericht nog een keer te laten zien. We hebben ook grootse plannen voor de tuin. Deze was erg mooi toen de bewoners er nog woonden, maar toen ze verhuisden hebben ze natuurlijk alles meegenomen (potten en planten). De tuin is nu nog steeds erg kaal en Gert-Jan en pa hebben afgelopen vrijdag de twee bomen en een aantal struiken uit de tuin gehaald. Nu is de tuin helemaal kaal. De plannen kunnen nu werkelijkheid worden!


Goed, even terug naar het 'begin'. 8 oktober 2010 zijn Gert-Jan en ik getrouwd. Het was een prachtige, zonnige herfstdag.


De trouwfoto's zijn in de binnenstand van Amersfoort gemaakt

De dag na onze trouwdag zaten we om  half 9 al in de auto richting Zuid-Frankrijk! Vanwege werk en studie konden we 'maar' 10 dagen weg. Van mij had het nog wel langer mogen zijn. Aan de andere kant was het ook heerlijk om naar huis te gaan! Een heel mooi ingericht huis stond op ons te wachten...


In dit huis verbleven we tijdens onze huwelijksreis: het uitzicht op de Middellandse Zee was prachtig!


Eenmaal weer thuis, moesten we een nieuw ritme zien te vinden: Gert-Jan moest weer naar zijn werk en ik moest werken en studeren. Omdat ik op de universiteit maar weinig contacturen had, was ik veel alleen thuis. Ik moest dan wel studeren, maar ik voelde me toch best eenzaam. Een telefoontje naar mijn moeder zorgde voor de ideale oplossing: "Mam, mag Yucka niet een paar dagen komen logeren?". Zo gezegd, zo gedaan. Yucka, een Tibetaanse Spaniel van 5 jaar kwam bij ons logeren. Ik vond het heerlijk en ontzettend gezellig. Zo gezellig dat de Yucka nog steeds bij ons 'logeert'!

Yucka

Ik wist hoe Yucka bij mijn ouders was. Voor mijn gevoel was ze bij ons erg stil en sliep ze alleen maar. Daarom hebben we na een aantal maanden besloten om een puppie te kopen. We hadden ontzettend veel geluk: er was net een nestje met pups geboren waarvan nog 1 teefje niet was verkocht. In Nederland zijn maar een handjevol fokkers die tibetaanse spanielen fokken, dus ik was enorm blij. Twee weken daarna zijn Gert-Jan en ik naar Exloo gereden om te gaan kijken. Ik was gelijk verkocht!


Tibby 8 weken oud

Tibby 9 maanden

Inmiddels is Tibby ruim een jaar en Yucka is bijna 7. Ze kunnen ontzettend leuk samen spelen en daar geniet ik enorm van. Ik denk dat het twee hele gelukkige honden zijn!



Yucka en Tibby op het strand (voorjaarsvakantie 2012)


A la prochaine!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten