Pagina's

29 okt 2012

Verkleinen boodschappenbudget (4)

Afgelopen vrijdag heb ik weer boodschappen gedaan voor de komende week...
 
Die 40,00 wordt toch al gauw een krap budget als de gel van manlief op is. Deze gel kost iets meer dan 5,00 per pot en als 'ie dan in de aanbieding is bij de AH (2+1 gratis), dan laat je 'em niet staan. Omdat het een koud weekend zou worden volgens de weersverwachting, besloot ik een grote pan erwtensoep, een paar liter appelmoes en een tulbandcake te maken.
 
De boodschappen haalde ik dit keer bij C1000,  Hema, AH en de groenteboer (2 kg moesappels voor slechts 0,99!)
 
C1000     3,67
Hema     6,06
AH     28,24
Groenteboer     1,05
Totaal:     39,02
 
 De chocolade/vanille caketulband!
 
 Je weet nooit hoe een plakje eruit ziet...
 
Zelfgemaakte erwtensoep (bijna 6L) en appelmoes (2,5L)
 
De foto's zijn 's avonds laat met mijn telefoon gemaakt, vandaar dat de kwaliteit nogal slecht is!
 
Vanaf volgende week begin ik met een nieuwe uitdaging. Hierover hoop ik in de loop van de week meer te vertellen. Daarnaast blijf ik proberen het boodschappenbudget zo laag mogelijk te houden. De afgelopen weken heeft me laten zien dat het mogelijk is om hier en daar wat extra te besparen en dat geeft een goed gevoel. Bovendien is de vriezer bomvol (sperziebonen, erwtensoep, pompoensoep, appelmoes, etc.) en de kelder mag ook nog wel een stukje leger...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten