Pagina's

15 jun 2013

Salade van eigen oogst

Wat geeft het toch een gelukkig en voldaan gevoel als je iets kan oogsten uit de moestuin! Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met moestuinieren én omdat de moestuin niet zo groot is, kan ik helaas niet heel vaak oogsten... Al doende leert men!
 
Inmiddels heb ik twee kroppen sla kunnen oogsten en zo'n 150 gram spinazie. De spinazie staat op een stukje van 30x30cm, dus ik ben nu al behoorlijk tevreden met het resultaat. Het was een probeersel en ik ben blij met het resultaat! Vandaag zal er zeker nog zo'n 150 gram geoogst kunnen worden. Het geld voor het zaad heb ik er dan zo ongeveer uit! :-)
 
De twee kroppen eikenbladsla zijn ook zo mooi! Krullend groen blad met een ontzettend zachte smaak...Gister heb ik van een halve krop sla (manlief houdt niet van sla) een maaltijdsalade voor mezelf gemaakt.
 
Hier is de salade voor de helft klaar: sla, tomaat & komkommer...
 
Ingrediënten: een halve krop sla, een stuk komkommer en een halve tomaat in stukjes, 2 middelgrote aardappels, 2 gekookte eieren en wat fritessaus. De aardappels heb ik geschild en in kleine blokjes gesneden. Ongeveer 10 minuten laten koken tot ze gaar zijn en dan warm toevoegen aan de salade: om te smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten