Pagina's

5 okt 2012

Verkleinen boodschappenbudget (2)

Deze week kwam ik op een eindstand van 27,69. Dat is natuurlijk ontzettend netjes. Wel moet ik erbij zeggen dat ik deze week alleen thuis was, dus hoefde ik ook iets minder basisproducten aan te schaffen.
 
Vandaag heb ik voor de komende week boodschappen gedaan.
 
Albert Heijn 20,63
C1000 7,44
HEMA 1,10
Etos 2,63
Totaal 31,80
 
Zelf ben ik ontzettend tevreden met de bedrag, vooral als ik bedenk dat hier ook een aantal dure producten bijzitten als toiletpapier (5,00), vlekkenverwijderaar (2,63), hondenvoer (3,47) en kipdrumsticks (3,99).
 
Verder heb ik genoeg verse groenten voor een week. Volgende week zal ik nog wel wat fruit moeten halen, maar als dat alles is?
 
Waarop heb ik dit keer geld bespaard?
Met dit stormachtige herfstweer, weet ik dat manlief wel weer zin heeft in stamppotten. Een zak gesneden hutspot kost 0,99 voor 500 gram. Met z'n tweeën hebben we zo'n zak nodig voor een maaltijd. Het lijkt niet eens heel duur, maar het kan nóg goedkoper! Ik heb 1 kilo winterpeen gekocht en een zak uien van twee kilo. Dit kostte me totaal 2,35. Met de keukenmachine  heb ik 1 kilo uien en 1 kilo winterpeen gesneden en dit verdeeld over 3 zakken van iets meer dan 500 gram. Kostenplaatje: 1,06 + 0,65 = 1,71 voor 3 zakken hutspot in plaats van 2,97!
 

 
Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, gebruik ik zo nu en dan ook wat producten die we nog in de voorraadkast hebben staan. Deze puilt nog steeds uit, dus de komende weken kan ik rustig aan doen wat boodschappen doen betreft. Af en toe creatief nadenken zorgt voor creatief gebruik van de dingen die nog in de kast staan!
 
Voor de rest eten we weinig vlees, frituren we zelf en gaan we niet naar de snackbar en de foldermethode werkt ook prima! Aan het begin van de week kijk ik alle folders door, leuke aanbiedingen scheur ik uit de folder en leg ik apart. aan het eind van de week kijk ik of ik de aanbiedingen nog steeds nuttig/leuk vind. Vaak vallen er dan nog heel wat dingen af en dat zorgt ervoor dat ik geen impulsaankopen doe (wat ik eigenlijk al nooit deed, maar goed...)
 
Hebben jullie nog een goede tip om te besparen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten